چالوس نیوز | آرش رضوی رئیس کمیسیون عمران،معماری،شهرسازی،حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر چالوس گفت: چهره به چهرهترین نماد دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران به نظر من شوراها و پارلمانهای شهری شهری و روستایی هستند و قطعاً نمایندگان مجلس و رئیس جمهور در درجه بالاتر، کمتر به طور مستقیم با مردم روبرو هستند.
گفتگوی خبرنگار ما با آرش رضوی ، رئیس کمیسیون عمران،معماری،شهرسازی،حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر چالوس:
*****
خبرنگار: به نظر شما نهاد شورا در انجام وظیفه خود چقدر موفق بوده و نگاه جامعه به این نهاد را چطور ارزیابی میکنید؟
آرش رضوی: چهره به چهرهترین نماد دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران به نظر من شوراها و پارلمانهای شهری شهری و روستایی هستند و قطعاً نمایندگان مجلس و رئیس جمهور در درجه بالاتر، کمتر به طور مستقیم با مردم روبرو هستند ولی شوراها، صدای مردم برای حاکمیت هستند و بنابراین ما در شهر چالوس سعی کردیم تا به عنوان نمایندگان در چارچوب قانون کار کنیم و بسیاری از مشکلات مردم را ببینیم.
*****
خبرنگار: برای دستیابی به نقطه ایده ال فعالیتهای شورا به نظر شما چه باید کرد و چه عواملی نقش دارند؟
آرش رضوی: مشارکت مردم در دستیابی به این موضوع بسیار مهم و کلیدی است. برای نمونه باید به رینگ شهری اشاره کنم که اگر مشارکت مردم را نداشتیم مطمئناً این اتفاق بزرگ و ارزشمند رخ نمی داد و این مردم بودند که با مشارکت خود سبب احداث رینگ شهری شد.
*****
خبرنگار: شورای دوره ششم چالوس را چطور ارزیابی میکنید و مهمترین اقدامات این شورا از نظر شما چه بوده است؟
آرش رضوی: ما در برنامهریزی های شورا سعی کردیم در برنامهریزیها کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کارهای در خور شأن را رقم بزنیم و تلاش کردیم تا به دنبال کارهای واکسی نباشیم و کارهای زیرساختی در برنامههای خود گنجاندیم که مهم ترین آن، معضل کهنه در شهر چالوس، ترافیک بود و ما در شورای شهر با آزادسازی رینگ ۲ شهری که به صورت نعل اسبی حول شهر چالوس میچرخد و با توجه به اینکه چالوس شهر یک خطی است و شهرهای خطی با دارا بودن کوه و جنگل و دریا محدودیتهایی برخوردار هستند و این نزدیکی دریا و جنگل سبب شد تا ما دچار ترافیک شویم که با ایجاد جادههای موازی مانند رینگ ۲ شهری، رینگ ساحلی، جاده کنارگذر رودخانه و در آینده نیز با آسفالت جاده گازوئیل، میتوانیم گرهای از گره های ترافیکی را باز کنیم.
*****
خبرنگار: به طور کلی در حوزه عمرانی فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری چالوس را ارزیابی و فعالیت آن را چطور میبینید؟
آرش رضوی: چالوس یک شهر توریستی است و ما سه هتل گلسار، ملک وکوروش را به عنوان سه نماد در نظر گرفتیم که با آزادسازی رینگ ۲ شهری، حد فاصل بلوار امام رضا، بلوار رادیودریا و ۱۷ شهریور فاصله بین هتلها به زیر ۵ دقیقه خواهد رسید و این یک زیرساخت مهم گردشگری محسوب می شود.
ساختمان جدید شورا در حال بازسازی است که با اتمام کار، راههای دسترسی مختلفی برای ساختمان جدید شهرداری در نظر گرفتیم تا مردم مناطق مختلف شهری به آسانی به شهرداری دسترسی داشته باشند.
چالوس را به هشت محله تقسیم کردیم و به طور عدالت محور نسبت به ارائه خدمات شهری اقدام کردیم و
روشنایی معابر و خیابانها و نیز مکانیزاسیون کانالهای شهری را انجام دادیم و پیادهروها را برای رفاه حال روشندلان همسطح سازی کردیم.
چالوس یک شهر بدون چراغ راهنمایی و رانندگی بود ولی ما در ورودی رینگ ۲ شهری با ایجاد چراغ راهنمایی هوشمند، از پسزدگی ترافیک به مرکز شهر جلوگیری کردیم. امروز با وجود۱۹۰ هزار پلاک خودرو، ترافیکی نداریم اما شهر همجوار ما که از چالوس کمتر خودرو دارد ولی با معضل ترافیک دست و پنجه نرم میکند. همچنین با هوشمندسازی چهارراه میدان خط هشت نیز جلوی بسیاری از خطرات و حوادث رانندگی گرفته شد.
*****
خبرنگار: به طور کلی مدیریت شهری چالوس را موفق میدانید یا خیر و تعامل شورا به عنوان نهاد نظارتی بر مدیریت شهری چطور است؟
آرش رضوی: همصدایی و همدلی بین مدیریت شهری و شورای شهر چالوس همیشه مورد توجه ما قرار داشت و همیشه تلاش کردیم تا رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد و همین تعامل دوسویه موجب شد تا کارهای عمرانی و زیرساختی و روساختی بزرگی در شهر چالوس رقم خورد.
*****
خبرنگار: مشارکت و همراهی مردم را چطور میبینید و چقدر مشاوره مردم میتواند به موفقیت مدیریت شهری کمک کند؟
آرش رضوی: نهاد شورا یک نهاد کاملاً مردمی است و مردم صاحبان اصلی شورا هستند که پس از شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا، همواره با مشاوره و راهنماییهای خودشان، به ما در اجرای بهتر برنامهها و اهداف بلند مدت توسعه شهری کمک قابل توجهی میکنند و این موفقیتهایی هم که تاکنون در این دوره از شورا به دست آمده است حاصله مراهی و مشارکت مردمی بوده است.
*****
خبرنگار: به مناسبت روز شورا صحبتی دارید بفرمایید.
آرش رضوی: اگر اختلاف نظری بین اعضا شورا بود سعی کردیم در داخل خودمان آن را حل کنیم و همیشه به نظر اکثریت احترام گذاشتیم و همدلی و همبستگی پررنگ و ملموس بود. حتی اکثر مصوبات ما با هفت رأی کامل بود و برای ما توسعه شهری و رفاه عمومی مهم بود و من قدردان زحمات و تلاشهای همه همکارانم در شورای شهر چالوس هستم.
*****
خبرنگار: مهم ترین برنامههای شورای شهر چالوس برای سال ۱۴۰۴؟
آرش رضوی: چالوس از معدود شهرهایی است که سواحل آن کامل آزادسازی شده است و علاوه بر اینکه تکمیل و به بهرهبرداری رساندن پروژههای نیمه تمام را در دستور کار خود داریم، در آینده نزدیک جاده کناگذر ساحلی مسیر حدفاصل دو رودخانه خروشان سردآبرود و چالوس به یکدیگر وصل خواهند شد و دارای مسیر پیادهروی و دوچرخه سواری میشوند. مطمئناً هر تصمیم تازهای بگیریم با نگاه توسعه محورانه و آیندهنگری همراه خواهد بود و همواره نیازمند همفکری و مشارکت مردم عزیزمان نیز خواهیم بود.