حسین انتظامی و ابتکاری دیگر در حوزه رسانه
حسین انتظامی و ابتکاری دیگر در حوزه رسانه
چالوسو نیوز | حسین انتظامی ،مدیری است که شفافیت همیشه در اولویت فعالیت های او بوده و ابتکارهای جالبی در حوزه رسانه انجام داده که مهمترین آن ایجاد سامانه جامع رسانه های کشور بوده که در واقع روند مجوز های رسانه ای ، اعلام وصول و ارتباط معاونت مطبوعاتی با رسانه ها را الکترونیکی کرده و واسطه ها حذف شدند.

چالوسو نیوز | حسین انتظامی ،مدیری است که شفافیت همیشه در اولویت فعالیت های او بوده و ابتکارهای جالبی در حوزه رسانه انجام داده که مهمترین آن ایجاد سامانه جامع رسانه های کشور بوده که در واقع روند مجوز های رسانه ای ، اعلام وصول و ارتباط معاونت مطبوعاتی با رسانه ها را الکترونیکی کرده و واسطه ها حذف شدند.

این اقدام موجب شد که امروز در تمامی شهرستانهای ایران شاهد رسانه های دارای مجوز باشیم ، موضوعی که قبل از راه اندازی سایت جامع رسانه ای کشور اصلا دیده نمی شد.

برگزاری انتخابات الکترونیکی خانه های مطبوعات و عضویت الکترونیکی در آن موجب شد تا ضمن روند شفاف در آن شاهد مشارکت حداکثری خبرنگاران شهرستانها باشیم که قبل از آن بیشتر در مرکز استانها خلاصه می شد اما امروز در تمام استانها ااز شهرستانهای خارج از مرکز استان عضو هیات مدیره خانه مطبوعات آن استان هستند.

در کنار این ابتکار ، این بار حسین انتظامی برای اولین بار در کشور مجمع رسانه ها را به صورت مجازی در واقع بعنوان پارلمان مجازی مدیران رسانه راه اندازی کرده تا مدیران بتوانند به صورت شفا مسایل و موارد صنفی خود را بیان کنند.

تا کنون چنین فضایی در کشور وجود نداشت تا در یک جایگاه رسمی مدیران رسانه بتوانند مسایل و موارد خود را بیان و در ادامه با مدیران مربوطه جلسه و پیگیری نمایند قطعا در این فضاا مسایل به صورت شفاف بیان ووو پیگیری خواهد شد.

به دلیل گستردگی و تنوع رسانه‌ها (از حیث تعداد، خاستگاه و کارکرد) ضرورت دارد رسته‌بندی‌هایی گوناگون و کاربردی داشته باشیم چرا که مسائل، تنگناها و مطالباتِ مثلا رسانه‌های استانی با نشریات تخصصی و رسانه‌های عمومی و سراسری متفاوت است؛ همچنان که مسائل رسانه‌های خصوصی با رسانه‌های دولتی تفاوت دارد و در این سامانه به این نکته توجه شده است و در هر رسته و بخش مدیران آن رسانه ها از بین خود نمایندگانی انتخاب و به بیان مطالبات خود می پردازند.

این مجمع مجازی، عمدتا از خیل مسائل ریز و درشت کل رسانه ها و رسته های آنها با شیوه‌ای علمی و متکی بر رای اعضا، مسائل و اولویت‌های اصلی را مشخص می‌کند و همت خود را بر ارائه راهکار و آمادگی مشارکت در اجرای راه حل ها قرار می‌دهد. از این رو می‌تواند به نهادهای حاکمیتی و سایر تشکل‌ها یاری رساند.

قطعا در پارلمان مجازی مدیران رسانه در آینده شاهد پرداختن تخصصی به مسایل حوزه رسانه در بخش های مختلف خواهیم بود که نظرات تخصصی تر و با مشارکت همه مدیران رسانه ها اتفاق خواهد افتاد و پیگیری ها بهتر و مطلوب تر نتیجه می دهد.

در پارلمان مجازی مدیران رسانه ها موضوعات دسته بندی و با بهترین شیوه یعنی شفافیت رای گیری می شود و بر اساس مشارکت مدیران رسانه نمایندگان هر بخش در حوزه مربوطه با برگزاری جلسات حضوری با مدیران نتیجه را در همین فضا اطلاع رسانی می کنند.

حسین انتظامی با این ابتکار در واقع یادآوری کرد که زمان ، زمان گفتگو ها و پرداختن به مسایل رسانه ای به صورت متفرقه نیست وو باید با همفکر و رسیدن به یک مکانیزم درست جمع آوری اطلاعات آینده ای روشن را برای رسانه های ایران ترسیم کنیم در واقع صدای مدیران رسانه در مجرس به صدر می نشیند.

 

ساسان شیخی / روزنامه نگار

print

  • نویسنده : ساسان شیخی