ماهی دار شدن مزرعه پرورش ماهی در نوشهر
ماهی دار شدن مزرعه پرورش ماهی در نوشهر

چالووس نیوز |  مدیرکل شیلات استان مازندران گفت: مزرعه ‌پروش ماهی در قفس های دریایی در نوشهر امروز ماهی دار شد. قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران با همراهی رستم زرودی فرماندار نوشهر در یکی از مزارع پرورش ماهی در قفس در داخل دریای نوشهر و پس از رها ساختن ماهیان در قفس های دریایی، […]

چالووس نیوز |  مدیرکل شیلات استان مازندران گفت: مزرعه ‌پروش ماهی در قفس های دریایی در نوشهر امروز ماهی دار شد.

قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران با همراهی رستم زرودی فرماندار نوشهر در یکی از مزارع پرورش ماهی در قفس در داخل دریای نوشهر و پس از رها ساختن ماهیان در قفس های دریایی، اظهار داشت: بخش آبزی پروری در استان یکی از مهمترین رکن فعالیتی شیلات استان مازندران از لحاظ تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز جامعه، اشتغالزایی و درآمد است.

وی ادامه داد: در استان مازندران بیش از ۳۷۰۰ واحد آبزی پروری با اشتغالزایی بیش از ۷۶۰۰ نفر به صورت مستقیم فعالیت شیلاتی دارند که با تولید سالیانه بیش از ۸۵ هزار تن انواع آبزیان، رتبه برتر و اول را در فعالیت‌های شیلاتی کشور دارد.

پرورش ماهی در قفس در نوشهر

مدیرکل شیلات استان مازندران درباره طرح پرورش ماهی در قفس های دریایی با رویکرد تولید محصول شیلاتی اقتصاد دریامحور را یکی از طرحهای مصوب اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: برای تحقق برنامه ابلاغی رشد ۷٫۸ درصدی اقتصادی، علاوه بر برنامه ریزی برای دستیابی به این هدف درسایر بخش‌ها، طرح پرورش ماهی در قفس های دریایی نیز یکی از برنامه های اولویت دار اداره کل شیلات مازندران در این راستا است که با پیگیریهای بعمل آمده شیلات استان و بهره بردار و سرمایه گذار فعال و کوشا آقای سیدهاشم حسینی، امروز قفسهای دریایی مستقر در دریای نوشهر با حضور فرماندار محترم این شهرستان در داخل دریا ماهی دار شده است.

وی تصریح کرد: برای سال جاری پیش بینی ما، ماهی دار کردن ۲۳ قفس دریایی در شهرستانهای ساحلی است که برآوردها بر این است اگر همه شرایط و امکانات فراهم باشد، بیش از ۴۶۰ تن ماهی در این قفس ها برداشت و به بازار عرضه شود.

کریم زاده همچنین از وجود فرصتهای سرمایه گذاری عالی در استان مازندران به ویژه در شهرستان نوشهر خبر داد و بر حمایت شیلات مازندران از طرحهای سرمایه گذاری در طرحهای پرورش ماهی در قفس های دریایی تأکید کرده است.