قانون البرز مرکزی مانع بزرگ سرمایه‌گذاری در منطقه است
قانون البرز مرکزی مانع بزرگ سرمایه‌گذاری در منطقه است
چالوس نیوز | نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ممنوعیت در منطقه البرز مرکزی از مهم‌ترین مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری است اما در این میان صنایع سازگار با محیط‌زیست وجود دارد که با تکیه بر علم می‌توان همه آلودگی‌ها را رفع کرد.

چالوس نیوز | نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ممنوعیت در منطقه البرز مرکزی از مهم‌ترین مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری است اما در این میان صنایع سازگار با محیط‌زیست وجود دارد که با تکیه بر علم می‌توان همه آلودگی‌ها را رفع کرد.
محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی با رویکرد دانش‌بنیان شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت که در مجتمع امامت چالوس برگزار شد به دستاوردهای انقلاب اسلامی از نظر آموزش و بهداشت قبل و بعد از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: در طول انقلاب اسلامی در حوزه شاخص‌های توسعه، دستاوردهای بسیار خوبی داشتیم.
وی با بیان اینکه دشمن در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن با تحریم‌های ناجوانمردانه از هر ابزاری برای نرسیدن به اهداف انقلاب اسلامی تلاش کرد، ادامه داد: دشمن در این راه از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی فروگذاری نکرد.
نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از افتتاح و راه‌اندازی دفتر استانداری غرب به عنوان راهکاری مناسب برای رفع مشکلات غرب استان و کوتاه کردن مسیر در دستیابی به مدیران‌کل، گفت: باید قالب‌‌های سنتی شکسته شود و اگر روش‌های قبلی با همان شیوه ادامه یابد منجر به عدم موفقیت خواهد شد.
وی با ابراز نگرانی از تسلیم شدن به برنامه‌های گردشگری و به فروش رفتن زمین‌های منطقه، تصریح کرد: زمین‌داران دیروز به سرایداران سرمایه‌گذاران تبدیل شدند.
محسنی ‌بندپی بیان داشت: قرار بر این بود غرب استان مازندران از نظر صنعتی و گردشگری توسعه یابد اما کشاورزی گردن زده شد و گردشگر به امان خدا سپرده شد و منطقه حفاظت شده البرز مرکزی نیز قفل محکمی بر منطقه زد.
وی افزود: ممنوعیت در منطقه البرز مرکزی از مهم‌ترین مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری است اما در این میان صنایع سازگار با محیط‌زیست وجود دارد که با تکیه بر علم می‌توان همه آلودگی‌ها را رفع کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از دادن مجوزهای محیط‌زیست در پیچ بُری‌های کجور گفت: برای برداشتن یک پیج در جاده‌های کجور ۱۵ ماه دوندگی شد که این موضوع ناراحت کننده است.
وی با اشاره به وجود سرمایه‌گذاران قوی در استان مازندران تصریح کرد: اگر به اصل ۴۴ عمل شود کفایت می‌کند اما متأسفانه دولت‌ها خودخواهانه تمام توسعه را به دوش می‌کشند.
محسنی بندپی بر رفع موانع سرمایه‌گذاری توسط نمایندگان مجلس تأکید کرد و اظهار داشت: باید همه پروژه های عمرانی برچسب زیست‌محیطی داشته باشد اما اینها نباید به معنای توقف پروژه‌ها باشد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر بفرد سه شهرستان نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت: هیچ جای کشورمان مانند این منطقه، فرودگاه، بندر، جنگل و دریا را یک‌جا ندارد.
نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر غرب استان مازندران خوب دیده شود مطمئناً کل استان را می‌تواند به تنهایی اداره کند.
وی با اشاره به تحولات مثبت مدیرکل جدید منابع طبیعی مازندران – نوشهر در اختصاص زمین از سوی منابع طبیعی برای سرمایه‌گذاری، عنوان داشت: با کم کردن بروکراسی اداری، انقلابی در منطقه حاکم خواهد شد.
محسنی بندپی افزود: نباید غرب مازندران با نگاه تک محصولی گردشگری دیده شود بلکه باید به همه جنبه‌های توسعه از جمله صنعت و کشاورزی توجه شود زیرا در زمان کرونا مردم غرب استان خسارت‌های زیادی دیدند.