سرمایه‌گذاران، شعار فرش قرمز زیر پای خودشان را نمی‌خواهند
سرمایه‌گذاران، شعار فرش قرمز زیر پای خودشان را نمی‌خواهند
چالوس نیوز | امام جمعه چالوس گفت: سرمایه‌گذاران شعار فرش قرمز زیر پای خودشان را نمی‌خواهند و از آن گذشتند ولی توقع دارند حداقل معبر زیر پایشان را با مانع‌سازی و مدل تراشی‌های غیرمنصفانه و بعضی از بی‌‌توجهی‌های غیرمنصفانه،، غیر منصفانه تخریب نکنند.

چالوس نیوز | امام جمعه چالوس گفت: سرمایه‌گذاران شعار فرش قرمز زیر پای خودشان را نمی‌خواهند و از آن گذشتند ولی توقع دارند حداقل معبر زیر پایشان را با مانع‌سازی و مدل تراشی‌های غیرمنصفانه و بعضی از بی‌‌توجهی‌های غیرمنصفانه،، غیر منصفانه تخریب نکنند.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام سید داوود موسوی امام جمعه چالوس در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی با رویکرد دانش‌بنیان که در مجتمع امامت چالوس با حضور مدیران ملی، استانی، شهرستانی و سرمایه‌گذاران برگزار شد، با اشاره به اینکه داستان سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران و دیدگاه‌های مسئولین و دولت‌ها، داستان پرحاشیه ولی راهبردی مطرح بوده و هست، اظهار داشت: در همه دولت‌ها با جهت گیری‌های مختلف اقتصادی در زبان و گفتار، هم خوب سخن گفته شده و هم سخن خوب زده شده است و درر اینجا بنای بر تحلیل و بررسی نحوه عملکردها را نداشته و قطعاً در صلاحیت دستگاه‌های متولی است.
وی ادامه داد: با همه آن گفتارهای مشترک، همگان اذعان دارند که ما در مردمی‌سازی اقتصاد و ارتقاء بهره‌وری همچنان مشکل داشته و تکانه‌های جدی اقتصادی به اعتراف همه آگاهان اقتصادی و تأئید مصادیق آن به عدم توجه همه جانبه به اقتصاد درون‌نگر و در نگاه عام‌تر در جریان تولید با اتکاء عمده به سرمایه‌های داخلی و مردمی‌سازی اقتصاد بر می‌گردد.
امام جمعه چالوس گفت: سرمایه‌گذاری باید بر عرصه مزیت‌‌های اقتصادی و بسترهای محیطی و جغرافیای شهرستان‌ها مورد تدبیر و شناسایی قرار گرفته و برای جلوگیری از انحراف در مصادیق با کار ویژه‌‌های معین به سراغ علاج مشکلات رفت.
وی بیان داشت: هم در عرصه مدیریت‌های اجرایی، سیاستگذاری و هم در لایحه‌های مختلف سرمایه‌‌گذاری از بدنه عمومی مردم و جامعه التفات دارند که اگر موردمحور در تناسب با مزیت‌های اولویت‌دار جغرافیای منطقه‌ای ورود نشود و صرفاً به الفاظ و یافته‌های تئوری اکتفاء گردد، قطعاً آن نتیجه لازم را نخواهد داشت.
حجت الاسلام موسوی عنوان داشت: آیا مدیران محترم برگزاری این همایش‌ها که زحماتشان مورد تجلیل و تقدیر است، آسیب‌شناسی آمار بالایی از این سلسله نشست‌ها در سنوات ادوار گذشته انجام داده‌اند و آیا آسیب آن تجمعات و یا عدم حصول حداقل از انتظار و توقع را احصا کرده‌اند که ما به یک تکرار دیگر وارد نشویم.
وی تصریح کرد: سلسله اقدامات تبلیغی برای پاسخ به افکار عمومی و به تعبیری مشغول‌سازی جامعه به حوزه‌‌های مهم اقتصادی و آرام‌سازی جامعه در گذشته‌ها انجام شده و اگر تأثیری داشته است باید اندیشمندان حوزه‌های جامعه شناسی و اقتصادی پیرامون آن قضاوت نمایند که ذهنیت در این حوزه معیوب است.
امام جمعه چالوس تأکید کرد: آیا در این رویداد اقتصادی، اقناع‌سازی مخاطبان حقیقی در دستور کار برنامه‌ریزان ذیربط قرار گرفته است و رخنه‌های بی اعتمادی به جا مانده از گذشته مورد شناسایی قرار گرفته است که راه به خطا رفته گذشتگان را مجدداً تکرار نکنیم.
وی افزود: آیا دست‌اندرکاران این حادثه مهم می‌توانند همه فرآیندهای ساختار اداری دستگاه‌ها را جهت تحقق سیاست‌های عالمانه تیم اقتصادی استان به راهبری استاندار محترم در یک کانال صحیح و متفق را همراه سازند.
حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: جناب آقای استاندار، مردم جنابعالی را چهره‌ای راهبردی و با نگاه کلان و ملی می‌دانند و اگر این توقع با این زنجیره از نشست‌ها محقق نشود و یا در آسیب و رخنه قرار گیرد و در حد خبر و انتشار رسانه‌ها قرار گیرد آن زمان مسئله بحران‌ساز و تضعیف کننده نقش حاکمیتی نماینده عالی دولت را به همراه خواهد داشت که ما در طول مدت حضور شما به دلیل عدم همراهی بعضی از ارکان اجرایی به ناامیدی‌هایی کشانده شدیم.
وی گفت: بنده به عنوان یک برادر کوچک که با بدنه اجتماعی و اقتصادی در استان مازندران ارتباط داشته است و از خدمت در چند استان دیگر تجربیاتی دارم از مدیران این جلسه توقع دارم که ما باید مدل‌های خاص استان خود را طراحی و از مدار صرف سمینارها و همایش‌ها خارج و کار را به بانیان اصلی بسپاریم.
امام جمعه چالوس اظهار داشت: اگر مجموعه اعتباراتی که در این نشست‌ها هزینه می‌شود به راه‌اندازی یک کانون کاملاً مردمی و تخصصی برای به عهده گرفتن موضوع سرمایه‌گذاری و ارتباط با سرمایه‌گذاران و مدیریت صفر تا صد نیازهای پروژه‌ با پذیرش این جایگاه توسط متولیان ذیربط استان و حمایت عملی دبیرخانه سرمایه‌گذاری می‌تواند نجات بخش بوروکراسی معیوب قفلی باشد.
وی ابراز داشت: جناب آقای استاندار، این نیاز به جسارت جهادی و اقدام شجاعانه و بدون واهمه دارد که این از شما بر می‌آید وگرنه در یک نگرش شهروندی توقع معجزه یا شبیه معجزه از دولتی کردن این اقدامات را نباید داشته باشیم.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران شعار فرش قرمز زیر پای خودشان را نمی‌خواهند و از آن گذشتند ولی توقع دارند حداقل معبر زیر پایشان را با مانع‌سازی و مدل تراشی‌های غیرمنصفانه و بعضی از بی‌‌توجهی‌های غیرمنصفانه،، غیر منصفانه تخریب نکنند.
وی تأکید کرد: استان ما نیاز به چند کار تحولی بزرگ آن هم با شجاعت و ایثاربخشی مردمی اقتصاد یعنی سرمایه‌گذاران با غیرت، چه مازنی و چه مهمانان بزرگوار از دیگر نقاط کشور داشته و مدیران با روحیه جهادی بستر کار را در مزیت‌های چندگانه استان برای آنها تهیه و افسران جنگ اقتصادی و مقابله با تحریم را یاور حقیقی و بی منت باشیم.