نیروی دریایی ماموریت ها را با تجهیزات ایرانی انجام می دهد
نیروی دریایی ماموریت ها را با تجهیزات ایرانی انجام می دهد
چالوس نیوز | فرمانده دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر گفت: امروز نیروی دریایی با پرورش متخصصان تمامی ماموریت ها را با تجهیزات ایرانی انجام می دهد.

چالوس نیوز | فرمانده دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر گفت: امروز نیروی دریایی با پرورش متخصصان تمامی ماموریت ها را با تجهیزات ایرانی انجام می دهد.

امیر دریادار آریا شفقت رودسری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به توانمندی‌های دفاعی نیروهای مسلح اظهار داشت: دشمن در حال صف آرایی و تقویت در عرصه‌های مجازی، نرم و شناختی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امنیت افزود: طبق گفته‌های استراتژیست‌های دنیا اگر روند پیشرفت ایران در حوزه‌های مختلف ادامه یابد، ایران به کشور قدرتمند جهانی و منطقه‌ای تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به نگرانی دشمن و استکبار جهانی، اظهار داشت: ما باید بر سعی و تلاش خود برای به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ادامه دهیم زیرا نظام جمهوری اسلامی برای احقاق حقوق مظلومان عام وارد میدان شده است.

فرمانده دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر تصریح کرد: در شصت و هفتمین روز دفاع مقدس با همکاری و جانفشانی نیروی دریایی و هوایی موفق شدیم بیش از ۷۰ درصد از نیروی دریایی عراق را زمین گیر کنیم، دو پایانه مهم صادراتی نفت عراق را که مرکز اصلی صادرات نفت عراق بودند را منهدم کنیم.

امیردریادار شفقت با بیان اینکه امروز نیروی دریایی افتخارات دیگری را برای کشور رقم زده است، گفت: دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر محصول انقلاب به شمار می‌رود و فارغ التحصیلانی را به نظام و جامعه تحویل می‌دهد که تمام نیازمندی‌ها را در زیر، روی و بالای آب تأمین می‌کند.

وی با اشاره به تعامل با دانشگاه‌های داخلی و شرکت‌های دانش بنیان ادامه داد: نیروی دریایی مأموریت‌ها را با تجهیزات کاملاً بومی انجام می‌دهد و امروز ناوگروه ۳۶۰ نیروی دریایی در حال ورود به اقیانوس آرام است و با یک دریانوردی ارزشمند و تعامل با کشورهای دوست و هم پیمان در پیش هستند..

وی با بیان اینکه خط تولید زیرسطحی‌های سبک کلاس غدیر به حدی رسید که توانایی تولید تعداد انبوه آن وجود دارد، گفت: در حوزه زیرسطحی، آژدر، پهپادی و غیره به توانمندی رسیدیم و ناودسته پهپادبر وجود دارد.

دریادار شفقت با اشاره به تعامل دانشگاه دریایی با دانشگاه‌های برتر کشورهای مختلف از جمله پاکستان گفت: همچنین دانشجویان بورسیه‌ای از سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف نظیر فراجا در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه بستر برای جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه وجود دارد، گفت: برای جذب دانشجویان خارجی اعلام آمادگی کردیم و در دانشگاه در هفت رشته کارشناسی ارشد دانشجو جذب می‌کنیم و برای جذب دانشجو در دو رشته دکتری نیز برنامه ریزی شده است.