تاخیر در صدور مجوزها مهمترین مانع توسعه مازندران است
تاخیر در صدور مجوزها مهمترین مانع توسعه مازندران است
چالوس نیوز | استاندار مازندران گفت : یکی از مهم ترین موانع توسعه و رشد در این استان تاخیر در صدور مجوزهاست که این چالش باید هرچه زودتر بر طرف شود تا سرمایه گذار هیج دغدغه ای نداشته باشد.

چالوس نیوز | استاندار مازندران گفت : یکی از مهم ترین موانع توسعه و رشد در این استان تاخیر در صدور مجوزهاست که این چالش باید هرچه زودتر بر طرف شود تا سرمایه گذار هیج دغدغه ای نداشته باشد.

 سید محمود حسینی پور در آیین بهره برداری مزرعه تکثیر و پرورش زالو در روستای حیرت بخش کجور نوشهر با قدردانی از سرمایه گذار و مجموعه کارکنان این مزرعه در راه اندازی این طرح تولیدی افزود: گلایه های به جایی در این مجموعه مطرح شد که ارایه مجوزها باید تسهیل شود، این ایرادات و گلایه را پذیرا هستیم، امروز این عزم وجود دارد که مدت یک ماه پروانه به سرمایه گذار بدهیم.

وی اظهارداشت: جوانان ما اراده دارند و در کنار آن موانع و مشکلات هم وجود دارد اما در هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات و تجهیزات جوانان این سرزمین افتخار آفریدند.

استاندار مازندران با گرامیداشت هفته بسیج و کارآفرینان این مجموعه که با روحیه جهادی تلاش کردند این واحد را به بهره برداری رساندند ،خاطرنشان کرد: امروز در واقع شروع کاراست و آمده ایم جشن بگیریم و افق روشنی از توانمندی جوانان را ببینیم.
حسینی پور با بیان آنکه اولین حکومت علویان در بخش کجور شکل گرفت ، بیان داشت: این بخش کوهستانی نوشهر متمدن و بسیار مقدسی است که می تواند آثار و برکات فراوانی به همراه داشته باشد.
مقام عالی دولت در استان مازندران تصریح کرد : امروز این اراده باید بیشتر از اراده اوایل انقلاب اسلامی باشد و با توجه با تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر دانش بنیان کردن تولیدات خیلی می توانید نقش آفرینی کنید.
به تاکید وی با اراده و تفکر بسیجی می توان در عرصه های مهم موفق شد و نباید کم و کاستی ها سبب کاهش اراده ها بشود بلکه باید بیشتر بشود تا به اهداف دست یابیم.
استاندار مازندران ادامه داد : امروز جوانان مازندران اراده کنند پای کار بیایند و قدرت جوان آن است که جزو پیشقراول در حوزه کار هستند، همین اراده جوانان سبب شد فرآیند صدور مجوزها به حدود یک ماه رسیده است و کمتر هم می شود.
وی گفت : مازندران در حوزه هوشی رتبه نخست را دارد و بیشترین بیکار استان کارشناسان ارشد هستند و به هر میزان کارهای دانش بنیان صورت گیرد بیکاری کمتر می شود و مجموعه نیروی انسانی هم نقش اساسی دارند.
استاندار مازندران افزود: در ماه های اخیر حدود ۲۰ شرکت دانش بنیان در استان شکل یافته است و امیدواریم با تفکر و روحیه بسیجی این شرکت ها گسترش یابد.
حسینی پور تاکید کرد که باید در مراکز تولیدی و اشتغالزایی این بخش از نیروهای بومی استفاده شود.

بهره برداری از بزرگترین و مجهزترین مرکز زالو کشور امروز با مسوولان استانی و شهرستانی در روستای حیرت بخش کجور نوشهر آغاز شد.

مرحله نخست این مزرعه تکثیر و پرورش زالو در بخش کجور نوشهر با ظرفیت تولید ۲۵ هزار قطعه در سال و با صرف حدود ۸۰ میلیارد ریال اعتبار و با اشتغالزایی ۵۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم امروز طی آیینی به بهره برداری رسید.

مزرعه تکثیر و تولید زالو در روستای حیرت بخش کجور نوشهر در قالب شرکت کارا کارآفرینان ایده آل ایرانیان از جوانانی نخبه و با انگیزه قوی تشکیل شده است که در کنار همدلی ، همگرایی و با کارگیری اصول و فنون علمی تولید، تکثیر پرورش زالوی طبی را به شکلی نوین و براساس استانداردهای اروپایی و جهانی پایه ریزی شده است.